Lite larvig...

Jag är nog kanske lite larvig men ändå så är det ju ett fobi kan man säga, detta gäller då sprutor, ta blodprover mm allt som har med nålar att göra är jag väldigt larvig för ha varit det sen jag var tolv år och fick en jävla massa sprutor under foten i trampdynan.
Det sitter som berg dessa minnen från den gången, jag har tilldens att svimma eller så svimmar jag när ja ska ta spruta, ta prover eller vara i närheten när någon annan ska göra det.

Då kommer vi till detta att när man har barn så ska de ha spruta mm, som idag då när Nemone ska ha sin tredje o sista spruta mot hjärnhineflamation och sedan var det mot något mer.
Som tur är så följer hennes underbara pappa med till bvc och fixar så hon kan ta den, under tiden mina andra två barn har växt upp och ska ha spruta så har jag fått tagit hjälp från andra.

Kommer ihåg när Lacke var ett par månader och dom på bvc menade på det att de inte var så farligt och att jag kunde titta bort medans jag höll i honom, men jag sa som det va att jag svimmar men de trodde inte på mig då så det slutade med att ajg satt med honom i famnen och när de stack honom svimmade jag.
De blev väldigt paffa kan jag säga, för de trodde inte att det var så alvarligt men tji fick dom.
Efter detta med Lacke så har jag alltid haft någon som hjälp mig med barnen nä det är dags för spruta eller provtagningar, Lacke vet om detta idag faktiskt men de andra vet inget än.
Håller det hemligt så läne som möjligt , ingen mår sämre för det kan man säga..
Men när det gäller tatouering så grämer jag mig inte ett dugg, det är konstigt men de är ju en helt annan sak ju.

Hoppas att Nemone inte blir dålig efter sprutan, hon klarade sig riktigt bra efter förra gången man kan ju bli dålig efter det men får hoppas att hon slipper.
Hon har varit tillräckligt sjuk nu under våren tycker jag , så för hennes skull hoppas jag att hon slipper så hon kan få gå till dagis i morgon som hon verkligen älskar.


Åh idag kommer maxis hit och på fredag kommer M´s dotter A hit, ska nog eventuellt åka till solberga och grilla mm i helgen om vädret tillåter men vi får se om vädrets makter är på våran sida.
Annars får vi hitta på något annant, det jag vet som är bestämt sedan förra gången de var här är att  vi ska spela spel iallfall under helgen A fick ett spel när hon fyllde som vi inte har hunnit prova än.
Hon fick även den försvunna diamanten som vi har spelat ett x antal gånger och det tycker de om så det blir nog en sväng i det med skulle jag tro.

Nä nu måste jag ta ungarnas rum innan de kommer här inom ett par timmar /dagar..

Tjing


Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Jag har sprutfobi jag oxå, inte så kraftigt så jag svimmar iofs, men finns det nåt jag absolut inte gillar så är det att ta sprutor och prover. Sprutor funkar väl rätt bra nu, efter operation för njursten, då jag fick en hel hög med olika sprutor. Men att lämna prover tycker jag inte alls om, då jag är enormt svårstucken, de sticker fel trots att jag är sövd :-D. Det finn EN person mej bevetligt som lyckats sticka mig i handen, på första försöket, utan att det kändes! Funderar på att anställa henne om jag behöver lämna blodprover fler gånger :-D

2009-05-13 @ 11:34:44
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0