Sol, speedway och en massa mer.

Vilken dag detta har varit, det började med att jag fick gå upp kl 05.40 ta nemone o göra henne i ordning.
M hade problem med att komma upp pga axeln o ryggen, så jag körde ner henne till dagis och sedan hem igen.
Satte mig vid datorn en sväng och sedan kände jag att ja började bli lite trött i ögat så det bar in i sängen en stund,
tror jag sov innan skallen han nudda kudden.
Men jag sov inte länge förrän jag vaknade igen av att det var som en j..la bastu i sovrummet,
f-n säger jag bara vad varmt det va och blir det så varmt inatt kommer jag inte kunna sova ett smack men det visar sig.

M åkte till jobbet på dan när han hade mjukat upp sig kan man säga, påvägen hem från jobbet så hämtade han hem Maxisen som ska vara kvar tills på söndag.
Det blev bara hem för honom och göra sig i ordning för i kväll var det speedway på sannahed och det ville vi inte missa,
vilken kväll det blev då först det fina vädret sedan vinst för indianerna kan inte sluta bättre.

Inte nog med det så hade vi då Max med oss, när vi kom till sannahed så gick vi in i klubbhuset och pratade med M´s faster som jobbar där ute. Väl inne där fick Max se att de sålte speedwayförare/cykel som han redan har då men nu hade de fått in i ett större format kan man säga, självklart så ville han ha en sådan men vi sa nej denna gång för vi tycker det är mycket pengar för en sådan sak. Denna speedway gubbe kostade 120kr de små kostar 50kr, visst max förstod oss och tjatade inget mer om det.
Helt plötsligt började han springa runt och samla burkar som alla andra barn på sannahed gör, vi frågade vad han skulle spara till för de flesta barnen springer o plockar ut tuggummin eller annat godis. 
Inte han heller för han skulle minnsan spara ihop till en sådna gubbe som kostar då 120kr, lyckatill lilla vän tänkte vi då och han fick hållas.
Men tills slut fick han ihop 106kr så 212 burkar lämnade han in till kiosken, m och jag tyckte han hade gjor´t ett kanon jobb alltså med att springa runt o samla burkarna.
M´s dotter o min max är 7år båda två och vi har gjort så att de får 20 kr var varje helg de kommer till oss, som då ska gå till godis eller vad de vill köpa för pengarna eller kanske t om spara ihop till något.
Så vi gjorde så att max fick sina 20 kr idag istället för på fredag så vipps han kunde köpa denna gubben då med speedway cykel till.
Denna speedway förare har då namnet Simon Gustavsson och nu har han bestämt sig för att spara ihop så han kan köpa en till som har namnet piotr protaseviqs (tror de stavas så).
Tycker det är jätte bra av honom att verkligen gå in för en sak o genomföra den..så nu ligger han stolt och sover i sin säng men speedway gubben stående på säng kanten ovanför honom..

Nemone var faktiskt hos mormor o morfar ikväll nä vi var på sannahed, hon är lite för liten än fast hon gillar motorfordon av alla slag.
Jo hon ska få en ny säng också, så nu åker spjälsängen ut, ska bli så skönt att slippa den.
Det är M dotter A´s gamla växar säng som nemone ska få sova i, perfekt tycker jag för att köpa en ny tycker jag är  så onödigt. att göra.

Nähä nu börjar kl ticka iväg och det är en ny dag i morgon igen..


så tjing på er så länge


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag slår inte ihäl den för att jag är rädd att jag ska missa. Och vispar jag efter den, så blir den väl skitsur och försöker sticka mig bara för det. Hade dessutom Nathalie hemma, så jag ville inte riskera något då. En annan anledning var att jag inte hade något rejält att slå med. Vanliga getingar slår jag gladerligen ihjäl. Men denna var så stor, så det hade väl blivit en jättefläck på fönstret om jag slagit ihjäl den... Bålgetingar är ju mer aggresiva, därför misstänker jag att detta var en drottning av vanlig getingsort.

För övrigt så är Theo feberfri nu, och jag ska passa på att uppdatera bloggen innan jag går och lägger mig.

2009-06-24 @ 22:17:36
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0