fasligt kalasande

Skolavslutningar, student i ösregn i går kan ju inte vara roligt för alla dessa som hade gjort sig fina för att fira sin dag.
Igår slutade Micke´s dotter lekis de fick gå i led från skolan till kyrkan i ösregn, man kan ju bara tänka sig att de flesta blev genomblöta och frusna. Jag var då inte med pga att barna fick bara ta med sig två vuxna, så självklart blev det Micke och A´s mamma som gick på hennes avslutning.
Mina slutade redan i torsdags, Lacke slutade på förmiddan och Max på kvällen så det blev evigt flaxande för dom den dagen.

Igår tog Micke´s systerdottes studenten, så fin hon var trots spöregn och svinkallt ute.
Hennes familj hade gjort ordning partytält ute på tomten och dukat fint, vissa satt ute i tältet men några satt faktiskt inne (jag en bland dom). Maten vi fick var suverän god och sedan till kaffet fick vi svenks jordgubbstårta som var bara otrolig gooooooooood.
Vi kom hem famåt åtta tror jag kl blev, barna fick hoppa i säng ganksa omgående pga att vi ska ju på kalas i dag också så de behövde sova.
Idag är det Micke´s faster som fyller 60 år och som det verkar så ska det inte regna alls lika mycket vad jag förstått,
men de har hyrt ett partytält samt har de carterings firma som sköter allt så det komma nog bli bra..
Men jag hoppas det blir någolunda varmt i tältet annars lär jag få problem i morgon att komma ur sängen om jag ska sitta ute i det kalla o råa luften, mina leder blir inte så förtjusta i det.

Nähä nu är det frukost dax till alla, får skriva mer sen.. och eventuellt lägga in lite bilder


Tjinng 


Kommentarer
Postat av: Katja

Du får ladda upp med varm kofta och raggsockor :-)

Trist väder det är, själv hade man ju strålande sol när jag tog studenten.. inte kul för de stackars studenterna att plaska i regnet.



Vi ska ju vara ute på Gretas namngivning och hoppas verkligen på lite sol.. går ju vara inne annars men det är ju inte alls lika kul.

2009-06-14 @ 12:08:06
URL: http://pavargataistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0