Äntligen.

Äntligen är solen tillbaka för att stanna sägs det, men där är jag inte till 100% säker på om jag ska tro på än.
Men skönt var det att vakna upp i morse och se solstrålarna smyga sig förbi rullgardinen, kände mig faktiskt lite piggare än vad jag har gjort på ett tag.

Så idag ska jag o min son städa, han kom hem igår efter varit med sin mormor o morfar ute på en ö även tillsammans med han skusiner. Det är mina föräldrars bekanta som har sommarstuga på en ö i Laxsjön, dit åker mina föräldrar, min syster m familj samt de som äger stugan och deras barn o barnbarn.
Jag har aldrig varit riktigt för att vara där ute så därför har Lacke varit med där de senaste tio åren, har blivit en tradition för honom men nu sa han att nästa år ville han nog vara men mig o sambon istället och det får han gärna vara.

Jo jag måste berätta att en beknat till oss hans tjejs pappa fick hjärtingfarkt när de var på midssommarfirande, som tur var så klarade han sig och mår bra efter operationen. Usch sånt där tycker jag är så obehagligt och man får sig en funderare varje det gång sånt händer med personer som man vet vem det är, tankarna går mycket åt att ens förälder börjar bli  till åren.

Våran midsommar har varit bra, har tagit det lugnt o skönt hela helgen.
Pga att vi inte hade de stora barnen hemma iår hos oss åkte vi aldrig iväg o kollade på någon resning o dans av midsommarstång, men vädret var ju även till o från.

Abropå de stora små liven så kommer de nu till helgen, ja max kommer redan i morgon kväll och A kommer förmodligen som vanligt på fredag. Det är så fruktansvärt tomt utan dom här, visseligen håller nemone lådan till 100 % men ändå det är inte alls samma som när max o A är hos oss..

Nä nu är det dax att sätta igång annars kommer jag aldrig igång. 

Tjing.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0