Semester, hm då kommer regent..

Nu har min sambo gått på semester och va händer inte då, jo det börjar regna som attáns känns ju väldigt roligt.
Vi som skulle börja skrapa huset o måla nu men det verkar inte kunna bli så, min pappa skulle börja med fönsterna också men det får väl väntas med det ett tag. Hoppas verkligen inte att det ska hålla på och regna nu i flera dagar, veckor då vetti fan vad vi gör, för vi måste måla klart huset i år och gärna så fort som möjligt.

Som tur e´har vi min underbara pappa som hjälper oss med fönsterna, det var meningen att jag skulle göra alla förnster själv och han skulle bara visa mig hur jag skulle göra och på ett enkelt sett.
Men det slutade med att han tillbringade sin semester här hos oss förra året o tog fönsterna själv, jag hade klarat detta själv men det hade nog tagit dubbelt så lång tid för mig än för honom samt så tyckte jag att det blev så krångligt med allt och pappa är faktsikt bättre än mig på att renovera fönster.
Så nu har jag lagt över ansvaret på honom gällande fönstren samt att han hjälper oss att måla nocken o en bit ner pga att både jag o sambon är lite höjdrädda.
Min pappa har inga hämningar när det gäller att stå på stega, man kan verkligen få tuppjuck på honom när han står på stegen högst upp vid nocken, man bara väntar på att det ska säga brak o han ligger som en platt pankaka nere i gräset. Men , men han är över 18 år och myndig så han bestömmer över sig själv gubben lille som inte är 25 precis.

Idag eller snarare ikväll har vi haft möte i föreningen ang hur vi ska sköta ip nu när sambon gått på semester, planerna ska klippas och gärna vattnas om det är sol o värme ute samt någon måste hålla ogräs mm borta.
Som tur är så har vi två sommar jobbare hos oss, men vi måste ha folk som åker upp o öppnar paviljongen mm åt dom samt låsa när de slutar och det fick vi göra en lista på vem som ska göra vad .
Är lite överaskad över att det gick så smidigt som det gick att få till allt, trodde det skulle bli mer strul så det känns väldigt skönt att det ordna sig.
Annars är det  jag som får gå in om sambon är sjuk eller ledig mm, jag själv sitter ju i styrelsen och har inte så mycket för mig menar de på.
Men nu har han semester och då vill inte jag fara o flänga dit var o varanan dag istället för honom, det är ju nu som vi kan njuta av ledigheten tillsammans och göra saker o ting både själva och med barnen.

Så nu ska vi göra det vi planerat eller inget av det, det visar sig vad som händer och sker kan man säga.
Oftas blir det aldrig som man ha planerat, det brukar vara så men, men man lever bara en gång i livet..

Tjing

Kommentarer
Postat av: Linda

Vi målade vindskivorna förra året, tog sin stund. Men vi stod å andra sidan inte på någon stege och vinglade. Vi hade turen att kunna hyra en byggnadsställning relativt billigt. Tur att man har kontakter ibland, eller rättare sagt svärfar :). Din pappa kan få komma hit och fixa våra fönster ;)

2009-07-06 @ 09:49:01
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Ewa

Ja, det här med hus är ju ett evighetsgöra.. ur att ni får hjälp, det är ju ovärdeligt! Kram

2009-07-06 @ 10:05:16
Postat av: Linslusen

Här är allt toppen. Den lilla nallebjörnen är av rasen Eurasier. Framavlad från 3 st olika spets raser....En wolfspitztik korsades med en Chow-chow hane och senare parade man in samojeden och fick fram denna vackra ras. den har bara funnits i sverige sedan 1994.



Mycket trevliga hundar!

2009-07-06 @ 13:41:24
URL: http://enresaitiden.blogg.se/
Postat av: Ewa

Väskan är beställd och pantalongerna med!! Väskan kostar "bara" 150:- så det tyckte jag var överkomligt för en så snygg väska. Kvaliteten vet jag inget om, men jag tror det är rätt bra kvalitet.

Kram Ewa

Postat av: Katja

bra att ni får hjälp.. ni har ju ett antal fönster dessutom :-)

Såg ju bilder förra året men säger det igen, vilken skillnad det blir på huset, ser ju ut som ett nytt hus. Tänk vad en (hel del skrapande) och lite ny färg kan göra

2009-07-07 @ 23:51:15
URL: http://pavargataistan.blogg.se/
Postat av: Linda

På bilder jag sett så har det inte sluttat nåt. De har även haft en sådan där bana på nattas fritids, och den låg där det inte sluttade, men ungarna gled ändå. Bara man tar bra med fart innan så glider man, med hjälp av vattnet...

2009-07-08 @ 15:10:18
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0