Saknar dom otroligt mycket..

Satt och tittade på lite bilar på blocket och kom underfull med att jag saknar min gamla saab och morbrors renualt 4:or som han hade.

Min morbror hade flera renualt 4 både som firma bilar, de hade dom och körde ut tv apparater mm till kunderna.
Ibland efter jag fick körkort kunde jag låna bil av honom, en sådan bil är så otroligt rolig att köra som te x att växelspaken satt på mitten av instrumentbrädan i bilen.
Första gången jag körde den trodde jag att denna spak var handbromsen, det kan jag få höra än idag när jag letade efter växelspaken mellan säterna o inte hittade någon.
Jag skulle vilja ha en sådna liten rullis, ha den o åka handla i eller hämta ungarna på deras aktiviteter mm.


Min första bil som var min alldeles egen bil saknar jag otroligt mycket alltså, skulle göra vad som helst för att köpa tillbaka den. Men jag vet inte vem som äger den nu eller om den finns kvar på vägarna heller, det var en saab v4 som jag hade och den var verkligen speciell.
När den inte ville starta på morgonen ibland så fick man öppna motohuven och ta fram hammaren och slå lite på motorn, efter ett par hammarslag så var det bara att sätta sig i bilen igen och starta hur lätt som helst.
Men det var nästan bara jag som fick den att starta på detta vis, annars var den lögn i helskutta o få igång den fick aldrig veta vad det var för fel på den heller det kunde man inte säga.
Bilen hade namnet k´örmilt för den var mörkgrön o lika ful som en groda...

 En sådan fast mörkgrön.  

Vem vet man kanske ska söka på reg nr för att kolla om bilen går på vägen fortfarande och vem som äger den,
kanske kan få köpa tillbaka den om den är fräch mm..
Men, men drömma kan man få göra eller hur?

Nu ska jag spela spel med A som har kommit idag, det är ju sånt väder för de också känns inget vidare att hitta på något utomhus.
Sedan så har hon tilldens till feber så vi är nog inne o tar det lugnt ovasett idag, sedan får vi se tills i morgon hur hon mår o vad vi ska hitta på.
Tjing


Kommentarer
Postat av: Malin B

På vägverkets hemsida kunde man tills den 30 juni 2009 söka på registreringsnumrena alldeles gratis men nu har de gjort om tjänsten så det kostar pengar...

Jag är uppvuxen med Saab men min allra första bil var en gammal Toyota Corolla. Det är lite charmigt med gamla, skruttiga bilar när man kan "trixet" för att få dem att starta. Man ser så himla duktig ut när man öppnar motorhuven och "trixar" lite. ;)

2009-07-10 @ 20:10:05
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0