Nu drar vi..

Alla ny duschade o badade, satt på stolen i köket o tittade på varandra som de två gamarna i tecknade djungellboken filmen som sitter i ett träd. " vad ska vi hitt på? jadu först kanske vi ska hitt på nått att äta kanske, nemone har redan ätit men vi då vad ska vi äta hmmmm.
Finns kycklingspett att grilla i kylskåpet mums det är så ljuvligt gott, men då måste vi tända grillen näää usch ingen av oss har lust att göra det.
Hmm finns det då för alternativ, inget som är lätt lagat nä och det är ju faktiskt sambons sista dag på jobbet för nu går han på semester.
Äsh vi drar iväg någonstans och käkar lite gott, kan vara mysigt och trevligt så här en fredagskväll och Nemone är pigg o glad så henne är det ju inga problem att ha med heller.

Men vart ska vi åka o äta? vad vill vi ha?? Det är den svåra frågan kanske:

 detta kanske eller detta hmm vi får se vart det bär iväg någonstans,
men nu ska vi allafall åka så ha en trevlig kväll för det ska vi ha iallafall..

Vad ska ni eller ha ätit för gott då?
Någon som har några bra tips på mat som är gott och smaskigt,
skriv gärna ner till mig isåfall..

Tjing 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag kan tipsa om vad jag brukar göra här hemma... när vi vill äta extra gott.. dvs när man orkar laga mat.. Vi brukar passa på att köpa fläskfilé när det är extrapris, så man kan bunkra upp i frysen. Så jag brukar helsteka fläskfilé i ugnen. Kryddar dem med salt, peppar (4 el 5 olika sorter i en burk), och timjan. Sen steker jag det i stekpannan, så att det får färg. In med en termometer i mitten på den. In i ugnen på 175-200 grader tills köttet är ca 65 grader enligt termometern. Ta ut ut och låt det vila, skiva sen upp och servera med färskpotatis, sallad och timjansås (brunsås kryddad med massor av timjan). Man kan även ha klyftpotatis till om man vill.

2009-07-03 @ 22:06:18
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Malin B

Mums att gå ut och äta.

Vi körde färdiggrillad kyckling och potatissallad plus grönsaker till gårdagens middag. Snabbare mat får man leta efter. ;)

I dag helstekte jag färskpotatis i ugnen, beanaissås och kött utöver sallad.

2009-07-04 @ 22:15:28
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ewa

Halloj! Inget har hänt mer än att vara småbarns mamma och heltidsstuderande tog musten ur mig... Jag hann inte uppdatera eller så var jag så trött att jag inte hade något att skriva. ;-) Hur är det med dig? Jo, barnen växer så fort!! Kram på dig.

2009-07-05 @ 19:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0