Som vanligt igen då!

Jaha då var man tillbaka till vardagen igen då, sambon har börjat jobbat och nemone är tillbaka på dagis igen.
I söndags åkte min son och sambons dotter hem till sin pappa och reps mamma, jisses vad tomt det blev efter att de har varit hos oss i två veckor trodde inte alls att det skulle bli så tomt som de blev.
Jag märker speciellt tanken på att jag blivit helt ensam  hemma nu på dagarna och det är ju så tyst så man blir ju nästan galen ju, finns ingen att prata med eller säga åt osv det är bara jag och de ljudtysta dammråtterna som far runt omkring mig och dom får man ju inget speciellt bra svar ifrån heller.

Nä jag vet inte hur det ska bli här på dagarna och jag har så svårt att komma igång med saker o ting känns det som, har en heldel att göra här hemma men motivationen har farit på semester tror jag och alldeles för långt bort.

Mycket har hänt på semestern iallfall vi har varit och ätit glass i stora lass ett  x antal gånger, både i hjortkvarn och i Askersund och den glassen skulle man kunna äta hur mycket som  helst av alltså.
Min syster dotter fyllde 17 år för två veckor sedan som vi har varit o firat, har varit i Nora och gått sunt lite samt åkt över till ön som ligger utanför staden. Jätte mysigt där med några små djur att titta på, badplats, minigolf, trollskogen , café glasskiosk mm. En plats som jag rekomenderar stort, våra barn tycker de va toppen där ute visseligen hade vi lite otur med vädret men det gick ändå.

Som vanligt då så lämnade jag då kameran hemma och minnet i mobilen var fullt "som vanligt" ändå har jag ett minnes kort på 8g i telefonen men jag har fått mani på att ta kort på allt möjligt just förtillfället.
Skulle vilja ha en riktig ordentlig kamera och lära mig mer om foto än vad jag kan idag, men de är ju så jävla dyra ju så då lär man börja spara ordentligt..

Men vi har gjort en massa små saker också under sommaren o semestern.
Men nästa år blir det nog att åka bort ett tag, eventuellt hyra stuga eller liknande med barnen.

Men lite bilder från olika perioder i sommar lägger jag in nu här..

A på moppe semester enligt henne, detta togs på eve´s födelsedags firande som vi var på.
 Fort gick det också sa hon....

 A och Nemone vid köksbordet

 Lacke, M och A i poolen absolut inte ovanligt.

Får lägga upp mer bilder senare, hittar inte alla som´jag har tagit och fört över på datan vete hunna vart de har hamnat någonstans..

Men, men nu måste jag väcka min sovande dotter annars kommer hon vara uppe till midnatt..

Tjing så länge


Kommentarer
Postat av: Katja

Förstår att det känns tyst och tomt, speciellt efter att alla har varit hemma så länge.

Vet själv hur det är när jag först säger att jag vill ha egentid, sen när simon tar med sig barnen och åker iväg så är jag nöjd i en halvtimme.. sen känns det tomt o jag börjar undra om de inte ska komma hem igen, haha



Vad söt Nemone är, hon ser ut som vira blåtira :-)

2009-08-15 @ 14:59:50
URL: http://giftassugen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0